Gynekologická péče – příručka pro ženy, které neměly čas nebo se bojí svého lékaře zeptat

MUDr. Kamila Nouzová

Edice Lékař a pacient

Průvodce ženy Návštěva na gynekologii nepatří k těm oblíbeným, proto bývá často spojována se spoustou, většinou neopodstatněných, obav a stresů, jež ženy obvykle jedenkrát za rok (patří-li k těm uvědomělým konzumentkám gynekologické preventivní péče) prožívají.

Tato knížka si dává za cíl především přispět k tomu, aby se co nejvíce žen a dívek přestalo zbytečně gynekologické ordinace obávat a aby se jim dostalo srozumitelného poučení, co mohou od gynekologické péče očekávat.

Především pro dospívající ženy a dívky je určena kapitola Plánujeme první návštěvu u gynekologa, mimo jiné popisující základní vyšetření a přípravu na něj, vybavení ordinace.

Kapitola Gynekologická prevence se podrobně zabývá komplexním vyšetřením, které lékař u tzv. nerizikové ženy provádí 1x za 12 měsíců.

V další části brožury jsou popsány nejčastější gynekologické potíže (výtok, nepravidelné krvácení a bolesti v podbřišku) včetně jejich příznaků a možností léčby.

Nejen mladým ženám je určena kapitolka Zahájení sexuálního života a možnosti ochrany před nežádoucím otěhotněním, na niž navazuje přehled dostupné hormonální antikoncepce včetně principu účinků jednotlivých typů, vysvětleny jsou i často nepodložené obavy z jejího užívání.

V závěru se čtenářka dozví mnoho užitečného o specializované péči, endoskopických a miniinvazivních diagnostických a operačních výkonech. Nechybějí ani odpovědi na nejčastější otázky, s nimiž se autorka ve své praxi setkává.

ISBN 978-80-204-2072-5, formát B6, 110 × 165 mm, 62 stran, barevně, šitá vazba, doporučená cena 65 Kč Kategorie – Medicína, Ostatní Specializace – Gynekologie a porodnictví, Pediatrie, Všeobecné lékařství, Ostatní